شیمیایی مسابقه فرانسه آناناس تعادل

شیمیایی: مسابقه فرانسه آناناس تعادل تلگرام خیال پردازی عصب شناسی ذهن

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات خروج بازیکنان از اردو خلاف بزرگی نبود، بخشیدمشان/ آینده‌ام بستگی به پیشنهاد کلوب دارد ، برانکو

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بازیکنان خاطی تیمش را پیش از دیدار برابر الاهلی جریمه و در ادامه بخشیده است. 

    خروج بازیکنان از اردو خلاف بزرگی نبود، بخشیدمشان/ آینده‌ام بستگی به پیشنهاد کلوب دارد ، برانکو

    برانکو: خروج بازیکنان از اردو خلاف بزرگی نبود، بخشیدمشان/ آینده ام بستگی به پیشنهاد کلوب دارد

    عبارات مهم : بازیکن

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می گوید بازیکنان خاطی تیمش را پیش از دیدار برابر الاهلی جریمه و در ادامه بخشیده هست.

    برانکو ایوانکوویچ در گفت وگو با ایسنا، راجع به شرایط این روزهای کلوب پرسپولیس و همین طور از بین بردن تیمش از لیگ قهرمانان آسیا به صحبت پرداخت. در این گفت وگو سرمربی پرسپولیس اشاره ای هم به اوضاع تمدید قراردادش و البته استعفای علی اکبر طاهری داشت. توصیه جالب گفت وگوی برانکو تایید خبر ایسنا مبنی بر خوشگذرانی بازیکنان پرسپولیس پیش از دیدار برابر الاهلی بود. در این باره سرمربی پرسپولیس گفت: بازیکنان خاطی را جریمه کردم ولی بعد از اینکه تیم بازی خوبی برابر تیم عربستانی انجام دادند و به پیروزی رسیدیم این جریمه را بخشیدم. در ادامه گفت وگوی خبرنگار ایسنا را با برانکو ایوانکوویچ می خوانید.

    خروج بازیکنان از اردو خلاف بزرگی نبود، بخشیدمشان/ آینده‌ام بستگی به پیشنهاد کلوب دارد ، برانکو

    * ابتدا می خواهیم راجع به لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنیم. پرسپولیس در شرایط مشکل از گروهش افزایش کرد و در نهایت کار به جایی رسید که تیم به جمع ۴ تیم برتر آسیا رسید. ارزیابی کلی تان از حضور پرسپولیس در آسیا چیست؟

    بابت نتایجی که کسب کردیم واقعا خوشحالم. لیکن توانستیم هواداران مان را شاد کنیم. همین که پرسپولیس قدم رو به جلو نه در فوتبال داخلی بلکه در سطح آسیا برداشت راضی کننده هست. اگر یادتان باشد هنگامی که قرعه کشی انجام شد و تیم ها مشخص شدند همان موقع گفتم که سخت ترین گروه را داریم آیا که الهلال در گروه ما بود و فینالیست شد. الریان هم تیم قهرمان قطر بود. الوحده هم تیم قهرمان جام حذفی کشورش بود. خیلی سخت توانستیم به دور بعد راه پیدا کنیم و در ادامه برابر لخویا قرار گرفتیم که بازی بسیار مشکل بود.

    طبیعتا همین بازی ها بود که نشان دادیم کیفیت و دانش عبور از این مراحل را داریم. بااهمیت ترین مسئله ای که باعث خوشحالی مضاعف بنده شد این بود که این موفقیت را با بازیکنان بومی به دست آوردیم. در ۱۲ بازی که انجام دادیم فقط سه بازی خانگی بود. از این جنبه هم فقدان بزرگی داشتیم. همین طور با دومین تیم عربستان یعنی الاهلی بازی کردیم که بازی اول ۲ بر صفر عقب بودیم که بازی ۲ بر ۲ مساوی شد. یعنی یک بازی کاملا قهرمانانه انجام دادیم که عملا ۷۰ دقیقه ما با یک بازیکن کمتر بازی کردیم. در همان بازی هم ۳ بر یک الاهلی را شکست دادیم. تیم الهلال ۴ بار برابر ما قرار داده شد که در دو بازی ما بهتر بودیم. یک بازی هم ۵۰-۵۰ بود و در یک بازی هم ۴ بر صفر شکست خوردیم کاملا ضعیف بودیم. البته این شکست دلایل خاصی داشت. در آن دیدار بدون ۴ ملی پوش مان بازی کردیم.

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بازیکنان خاطی تیمش را پیش از دیدار برابر الاهلی جریمه و در ادامه بخشیده است. 

    سیدجلال حسینی مصدوم بود. محمد انصاری محروم بود. کمال کامیابی نیا هم به علت محرومیت حضور نداشت. ۲ روز قبل از آن بازی هم مهدی طارمی را محروم کردند. حالا من نمی دانم کدام تیم بدون ۴ بازیکن مهم اش می توانست روی برد حساب کند. تازه باید این را اضافه کنیم که گل اول را که دریافت کردیم همه چیز دست به دست هم داد تا آن بازی را واگذار کنیم ولی خب طبیعتا این ها همه تجربه است و بااهمیت ترین مسئله این است که بازیکنانم ببینند می توانند با عالی ترین تیم آسیا بازی کنند و خوب عمل کنند. من به آن ها تبریک می گویم آیا که آن ها استحقاق این موفقیت را داشتند.

    * در بازی با الهلال، پرسپولیس به دنبال زدن گل بود که ۴ گل دریافت کرد. یعنی اگر با یک گل خورده از بازی خارج می شدیم بهتر نبود؟

    طبیعتا اگر با یک گل خورده بیرون می آمدیم بهتر بود ولی عرض کردم ما بدون ۴ بازیکن مهم برابر آن ها بازی کردیم. مصلح را هم اگر به بازیکنان محروم و مصدوم اضافه کنیم او هم آماده نبود آیا که سه روز قبل از بازی از ناحیه ران پا سوختگی داشت و نتوانست خوب کار کند. طبیعتا در چنین موقعیتی اوضاع مان واقعا سخت بود. این را هم باید بدانیم زمانی که در برابر الهلال ۲ بر صفر عقب بودیم یک بازیکن هم زیاد داشتیم ولی بازیکنان به خاطر تجربه آن واکنشی که انتظارش را داشتیم نداشتند.

    خروج بازیکنان از اردو خلاف بزرگی نبود، بخشیدمشان/ آینده‌ام بستگی به پیشنهاد کلوب دارد ، برانکو

    گل اول آن ها آفساید بود و دو گل هم از فاصله بیست و چند متری دریافت کردیم. همه چیز دست به دست هم داد که آن بازی را به این شکل ببازیم. حتی در نتیجه ۴ بر صفر ما به دنبال امید بودیم. از نظر وقت پیش بودیم آیا که بازی در دست ما بود و دو سه وقت خوب گلزنی داشتیم. در بازی الهلال داور هم کمک کرد و نتیجه بازی را برگرداند و پنالتی گرفت. آن هم به تیمی که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا افزایش کرده هست. به طور کلی باید از این نتیجه راضی باشیم.

    * باید از شما تقدیر کرد که شکست ۴ بر صفر برابر الهلال را به خاطر ضعف تیم تان دانستید و بر گردن شرایط موجود نینداختید ولی اگر به عقب برگردیم جهت نباختن چه تدبیری می اندیشید؟

    واقعا آن روز، روز بد ما بود و همه چیز برعکس شد. باید چه کسی را وارد زمین می کردم؟ ۴ بازیکن ملی پوش ما نبودند و واقعا دست مان بسته بود و امکان زیادی نداشتیم. از بازیکنان هافبک مان فقط ربیع خواه را داشتیم. کمال کامیابی نیا که محروم بود و نوراللهی یک سال فوتبال بازی نکرده بود. منشا و علیپور را در اختیار داشتیم و طارمی نبود. بشار رسن هم تازه در تیم راه می افتاد. او هم ۱۰ روز در تمرین نبود و تازه از امروز به جمع ما اضافه شده است است.

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بازیکنان خاطی تیمش را پیش از دیدار برابر الاهلی جریمه و در ادامه بخشیده است. 

    علنا هیچ امکان دیگری نداشتیم مگر همان تصمیم آن بازی را دوباره تکرار کنیم. هنگامی که بازی صفر بر صفر بود، دو موقعیت خوب گلزنی داشتیم. علی علیپور و وحید امیری این وقت ها را از دست دادند. در چنین بازی هایی شما باید از شانس های نیم بندتان استفاده کنید و گل بزنید و در ادامه هم منشا و نوراللهی وقت گلزنی خراب کردند. ۵ شانس گلزنی داشتیم ولی در زمانی که بازی بدون گل بود دو شانس گلزنی خراب کردیم. اگر یک بر صفر پیش می افتادیم داستان تفاوت می کرد.

    * در لیگ قهرمانان آسیا با وجود اینکه پرسپولیس به جمع ۴ تیم برتر آسیا افزایش کرده بود ولی در فوتبال کشور عزیزمان ایران حمایت همه جانبه ای از پرسپولیس نشد. به طور مثال شرکت لیگ پی در پی بازی های فشرده جهت تیم شما در نظر می گرفت. از این پرسشها ناراحت نیستید؟

    خروج بازیکنان از اردو خلاف بزرگی نبود، بخشیدمشان/ آینده‌ام بستگی به پیشنهاد کلوب دارد ، برانکو

    بله همین طور هست. ما از خود کلوب تا ساختارهای متفاوت ورزشی کشور انتظار حمایت داشتیم. تیم ملی روز سه شنبه بازی کرد و ما پنجشنبه بازی داشتیم. یعنی حتی ۴۸ ساعت هم وقت استراحت نداشتیم. برابر گسترش و استقلال خوزستان بدون ۵ ملی پوش مان بازی کردیم و همه مجبور بودیم با وصله پینه تیم مان را آماده کنیم. درست است که دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم ولی بازیکنان ما آن طور که باید نبودند. به خاطر همین می گویم موفقیت بسیار بزرگی داشتیم. تیمی که وارد لیگ قهرمانان می شود، خودش یک نتیجه بسیار عالی است لیکن اگر بدانیم شانگهای هم با مربیگری آندره ویاش بواش و بازیکنانی همچون هالک سقوط کرد. حقوق ویاش بواش ۱۰ میلیون دلار بود. هالک هم که ۳۰ میلیون دلار دریافتی داشت. این تیم های بزرگ هم از بین بردن شدند ولی ما بدون عالی ترین بازیکنان مان بازی کردیم. به خاطر همین به بازیکنانم واقعا افتخار می کنم.

    * ما که در بازی برگشت برابر الهلال در عمان بودیم واقعا می دیدیم شرایط و امکانات تیم الهلال قابل مقایسه با پرسپولیس نبود. این پرسشها شما را آزار نمی داد؟ البته خیلی ها هم می گفتند نبود هواداران و بازی نکردن در ورزشگاه آزادی هم تاثیر زیادی در عملکرد پرسپولیس داشت.

    بزرگ ترین ضربه ای که به ما خورد این بود که در پایتخت کشور عزیزمان ایران بازی نکردیم. برابر همین هواداران مان اگر در پایتخت کشور عزیزمان ایران بازی می کردیم در همان فرودگاه که تیم حریف فرود می آمد دو بر صفر از ما عقب می افتادند لیکن تیمی وجود ندارد که در برابر ۱۰۰ هزار تماشاگر ما زانو نزند. طبیعتا این جهت ما فقدان بزرگی هست. گفتم الهلال تیمی است که بیشترین قهرمانی را درآسیا دارد. یعنی به طور غیر رسمی تیم قرن آسیاست. بازیکنان خارجی آن ها هر کدام زیر یک تا دو میلیون دلار قیمت ندارند. هم خربین، هم کارلوس ادواردو بازیکنان گرانی هستند.

    * می خواهیم راجع به آن حواشی اردوی دبی صحبت کنید که تعدادی از بازیکنان تان به خوشگذرانی رفتند. به راستی در آن اردو چه اتفاقی افتاد؟ آیا شما مقتدرانه با خاطیان برخورد کردید؟ حتی عنوان شده است سیدجلال حسینی به خاطر این پرسشها ناراحت بوده است.

    آن بازیکنان سه روز یا شاید چهار روز قبل از بازی با الاهلی از اردو بیرون رفتند. طبیعتا این بی نظمی ها در همه جای دنیا به وجود می آید. خیلی خلاف بزرگی نکردند و جریمه شدند ولی من خودم جریمه را بخشیدم. به خاطر آن برد باشکوهی که برابر الاهلی به دست آوردیم. آیا که واقعا بازیکنان ما تیم بودند و واقعا شاهکار کردند که توانستند همه ما را شادمان کنند. این گونه پرسشها طبیعی است و پیش می آید و خیلی مسئله فاجعه ای نیست. در همه جای دنیا اتفاق می افتد. سیدجلال ناراحت بود به خاطر اینکه مصدوم شده است بود و نمی توانست بازی کند. مثل همه بازیکنان که نمی توانند بازی کنند.

    * در سال آینده که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، با همین پتانسیلی که در اختیار دارد می تواند موفق باشد؟

    بله ما انتظار موفقیت را داریم و این روند را ادامه می دهیم. ابتدا باید ببینیم در قرعه کشی چه اتفاقی رخ می دهد. بعد انتظار داریم بازیکنان تازه ما روز به روز بهتر شوند. منشا، سیامک نعمتی، شایان مصلح و بشار رسن همچنان در یک فاز بازی سازی و مچ شدن با بازیکنان هستند. بااهمیت ترین مسئله این است که ما این فاز گذار را با عالی ترین نتیجه پشت سر می گذاریم و انتظار داریم که همین موفقیت را با نتیجه های خوب ادامه دهیم و این نشانه همیشگی ماست.

    * پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالات زمستانی نمی تواند بازیکن جذب کند ولی گفته شده است بر اساس قوانین فیفا پیش از شروع رسمی نقل و انتقالات پرسپولیس می تواند از سهمیه فیفا استفاده کرده و بازیکن بگیرد. آیا بازیکنی مد نظرتان جهت حضور در پرسپولیس است؟

    ما ۲۷ بازیکن داریم که تعدادی از آن ها جوان هستند. الان سخت می توان بازیکن آزاد پیدا کرد. من از شرح این قانون اطلاعی ندارم ولی در داخل لیگ ما به اندازه کافی مسابقه وجود دارد و در ادامه خواهید دید که در این بخش چه کار خواهیم کرد. من به این گروه بازیکنانم کاملا ایمان دارم که می توانند نیازها و معیارهایمان را برآورده کنند. بااهمیت ترین مسئله این است که همین بازیکنان موجود را کلوب بتواند حفظ کند.

    * شاید یکی از بااهمیت ترین سوالاتی که این روزها از شما می شود بحث تمدید قراردادتان با پرسپولیس هست. با موفقیت هایی که با پرسپولیس به دست آوردید طبیعتا پیشنهادات تان از کلوب های دیگر زیاد شده است هست. ما می خواهیم خیلی صریح در این باره صحبت کنید. آیا واقعا قراردادتان را تمدید می کنید؟ شاید خیلی ها دلواپس هستند که بعد از شما گزینه مناسبی جهت هدایت پرسپولیس وجود نداشته باشد.

    قرارداد من با پرسپولیس تا آخر فصل است و این قرارداد من هیچ ارتباطی با آینده آقای طاهری ندارد. این یک مسئله جداست که من با آقای طاهری یک ارتباط و همکاری بسیار خوبی داریم که با هم توانستیم جهت پرسپولیس قدم های خوبی برداریم. از تهیه زیرساخت ها، تلاش جهت ثبات مالی کلوب تا نتایجی که شاهد آن هستید. سه سال است که ما جهت قهرمانی می جنگیم و در صدر جدول هستیم. من از همکاری با آقای طاهری راضی هستم ولی من نمی دانم علت این مسائلی که پیش آمده چیست آیا که من به کرواسی رفتم و آقای طاهری هم راهی کربلا شدند. هنگامی که برگشتند صحبت می کنیم که ببینیم اوضاع چگونه است.

    * گویا چند ماهی است که به خاطر پرسشها مالی کلوب شما و کادر فنی تان و همین طور بازیکنان حقوقی دریافت نکرده اید. این مسئله به تیم لطمه نخواهد زد؟

    بله این ها جزو پرسشها بزرگ ما هستند. همه باید بدانند که هم بازیکنان و هم ما حرفه ای هستیم و زندگی مان از فوتبال می گذرد. طبیعتا بااهمیت ترین مسئله همین بحث مالی هست. نه فقط پرسپولیس بلکه همه کلوب ها در کشور عزیزمان ایران با مسئله مالی مواجه هستند.

    * می خواهیم دوباره راجع به فوتبال کشور عزیزمان ایران صحبت کنیم. شما تنها مربی ای هستید که در لیگ برتر سه بار با پرسپولیس برابر استقلال به پیروزی رسیده اید. می خواهیم راجع به این رکوردها صحبت کنید.

    طبیعتا خیلی خوشحال و مفتخر هستم که سه برد در داربی داشتیم. ابتدا زمانی که به پرسپولیس آمدم واقعا شرایط مشکل داشتیم و علیپور گلزنی کرد و در بازی دوم هم که بنگستون در ثانیه های آخر گل مساوی را به ثمر رساند یک بازی عالی بود. سومین بازی مان هم یک نمایش فوق العاده بود. یک بازی هم صفر – صفر به آخر رسید و شکست ۳ بر ۲ مان هم واقعا خوب بود. در نهایت هم بازی آخر را یک بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشتیم. جهت من خیلی مهم است که در کنار برد خوب بازی کنیم و هواداران مان را با بازی قشنگ راضی کنیم. می دانم داربی چقدر مهم هست. یک بار دیگر می گویم داربی در کشور عزیزمان ایران یک واقعه ورزشی بسیار مهم هست. یک روز گزارش همین داربی کشور عزیزمان ایران را در تلویزیون کرواسی پخش کردند که حدود یک ساعت وقت داشت. همه مردم ما از اوضاع فوتبال کشور عزیزمان ایران غافلگیر شدند. آن ها دیدند که هواداران چقدر به یکدیگر نزدیکند و هیچ درگیری به وجود نمی آید با اینکه هر لحظه در داربی ها نصف ورزشگاه هواداران تیم مهمان هستند. این چیزی است که فوتبال کشور عزیزمان ایران باید آن را حفظ کند. من هم این افتخار را دارم که جزئی از این نمایش بزرگ باشم.

    * علیرضا بیرانوند اعلام کرده قصد دارد جهت خدمت سربازی از پرسپولیس جدا شود. با توجه به اینکه نمی توانید بازیکن تازه جذب کنیم در این زمینه مشکلی دارید؟

    من با علیرضا بیرانوند صحبت کردم. او گفت که به سربازی نمی رود. حالا راجع به سربازی چیزی نیست که خودش بخواهد تصمیم نهایی را بگیرد. به هر حال ارتش باید تصمیم بگیرد که او کجا برود. اگر مجبور باشد که باید برود و خدمتش را نسبت به ارتش و وطنش انجام دهد و هنگامی که هم که عضو پرسپولیس است تا آنجایی که احساس کنیم به او نیاز داریم از او استفاده می کنیم.

    * آیا راجع به پرسشها مالی با کلوب جلسه ای داشتید تا راجع به این مسئله صحبت کنید آیا که حتی بعد از بازی با سایپا سیدجلال حسینی هم در مصاحبه ای اعلام کرد که پرسشها باید هرچه سریعتر حل شود.

    همه می خواهیم این مسئله حل شود و گفتم بااهمیت ترین مسئله بحث مالی است آیا که از این راه زندگی می کنیم و خانواده ما زندگی دارند. هر کسی جهت خودش برنامه ای دارد. ما تا به حال صحبتی در این باره انجام نداده ایم آیا که تمرین هایمان فشرده بوده و هر روز عملا صبح و بعد از ظهر تمرین می کنیم بنابراین وقت آزاد نداشتیم. زمانی که دکتر طاهری برگردند صحبت می کنیم. مباحث مالی یکی از پرسشها بزرگ و بسیار مهم است.

    * راجع به بحث تمدید قراردادتان با صراحت صحبت نکردید. در پرسپولیس می مانید؟

    من در اینجا راحتم. بازیکنان خوب و عالی دارم و واقعا لذت می برم ولی من واقعا حرفه ای هستم. همه چیز بستگی به پیشنهاد کلوب دارد.

    * اینکه عنوان شده است همسر شما خواسته به کشورتان بازگردید درست است؟

    همسر من ایرانی نیست. او می داند که این زندگی و شغل من است و پذیرفته است و خدای نکرده اگر اتفاق خاصی رخ بدهد باید برگردم ولی در این مورد همچنان من تصمیم می گیرم.

    * راجع به مهدی طارمی اتفاقات جالبی رخ داده هست. او در ابتدای دو فصل در تمرین های تیم شما حضور نداشت. این آخرهای هم که محروم شد و خیلی ها شکست برابر الهلال را به خاطر عدم حضور او می دانند. تا کی منتظر طارمی می مانید؟

    طارمی در دو سال اخیر عالی ترین بازیکن و عالی ترین گلزن ما بوده هست. او بازیکن فیکس تیم ملی هست. جریمه شده است و چاره ای نداریم باید صبر کنیم. اشتباهی است که کرده و خودش مقصر هست. مشاوران خوبی نداشت و به حرف کسانی که صلاحش را می درخواست کردند گوش نکرد حالا هم باید جریمه اش را پرداخت کند. شوق و میلش را جهت پیوستن به تیم های بهتر می فهمم. این طبیعی هست. قراردادش تمام شده است بود و خودش می خواست جهت آینده اش تصمیم بگیرد. حالا که اشتباه کرد بحثش جداست یا اینکه به موقع اشتباه خود را تصحیح نکرد. هنگامی که هم که شروع کرد دیگر دیر شده است بود.

    * خیلی ها شاید تصور کنند شما نسبت به رامین رضاییان بیش از حد با طارمی مماشات کردید. این مسئله را قبول دارید آیا که رامین رضاییان را کنار گذاشتید ولی طارمی به تیم بازگشت؟

    ابتدا بگذارید مسئله ای را روشن کنم. مهدی طارمی بازیکن آزاد بود و دلش می خواست به ترکیه برود. علت نمی دیدم که بخواهم جلوی او را بگیرم. جلوی رامین را هم نگرفتم ولی با این تفاوت که طارمی خیلی سریع بازگشت ولی رضاییان سریع برنگشت. باز هم شما اشتباه می کنید. آیا که رامین رضاییان هم به تیم بازگشت. یعنی قبل از آخر فصل نقل و انتقالات به تیم بازگشت. ما قبل از سال تازه رضاییان را کنار گذاشتیم.

    یعنی قبل از بازی با ابوظبی به خاطر آن حرکتی که انجام داد کنار گذاشتیم. یعنی رضاییان ۶ ماه کنار ما بود و مسئله خاصی با هم نداشتیم. او اتفاق ای را ایجاد کرد و بعد دیگر تصمیم گرفتم که نباشد. ما بدون رضاییان قهرمان شدیم و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا افزایش کردیم و همه رکوردها را شکستیم. طارمی باز هم عالی ترین بازیکن و آقای گل شد. طارمی هم هنگامی که بازگشت در همان ابتدا بازی نکرد. الان هم همین گونه است.

    * یکی از نکات مثبت شما این است که بازیکنان افت کرده را هم به روزهای اوج بازمی گردانید. اصطلاحا می گویند شما از چوب بازیکن می سازید. به طور مثال محسن مسلمان که بسیار افت کرده بود در پرسپولیس به روزهای اوجش بازگشت.

    خوشحالم که این عنوان را می شنوم ولی بااهمیت ترین مسئله خود بازیکنان و تلاش آن هاست. ما قهرمان کشور بودیم. همان طور که قهرمان شدیم صادق محرمی از لیگ یک آمد. ماهینی هم همین طور. محمد انصاری هم از لیگ یک آمد. مصلح و علوان زاده هم همین طور. چند بازیکن جوان دیگر هم بودند که به جمع ما اضافه شدند.

    مسلمان هم زمانی که به پرسپولیس آمده بود ۷-۸ هفته اول بازی نمی کرد. علیپور هم که تازه ۲۱ سالش شده است بود. این ها تلاش خودشان بود که ارزش ارزش را اوج بردند و ارزش کلوب را هم اوج بردند. از این بابت واقعا خوشحالم. به خاطر همین هر لحظه می گویم باید روز به روز بهتر شوند آیا که تیم هم بهتر خواهد بود.

    * پرونده بازیکنان خارجی دوباره گریبان پرسپولیس را گرفته هست. بازیکنانی همچون گولچ و البته اوکراینی ها که در وقت شما جذب شدند. واقعا این بازیکنان با نظر شما به پرسپولیس آمدند؟

    ابتدا باید این مسئله را روشن کنم. از ۱۰ بازیکن که جذب می کنیم نمی توان هر ۱۰ تا را به خال بزنید و عالی ترین ها را جذب کنید. سال قبل ساسان انصاری به جمع ما اضافه شد که بازیکن بسیار خوبی هست. باارزش و بااخلاق است ولی صبر نداشت که با تیم هماهنگ شود و خودش خواست برود. ما هم اجازه دادیم که برود. همان طور که به رضا خالقی فر هم اجازه دادیم که برود. یک میلیون نمونه وجود دارد. بارسلونا بازیکنی چون توران را خرید که ۸۰ میلیون یورو ارزش داشت ولی بازی به او نرسید. بازیکنان یا سریعا خودشان را تطبیق می دهند یا خیر. هنگامی که گولچ و اوکراینی ها را جذب کردیم در آن برهه از وقت ۷ روز تا شروع لیگ وقت باقی مانده بود و هیچ بازیکنی نداشتیم.

    طبیعتا هنگامی که بازیکنی جذب می کنید بر اساس کارنامه و فیلم هایی که می بینید به او اعتماد دارید. گولچ با تیم استرالیایی اش قهرمان آسیا بود. دو اوکراینی هم قبلا در شاختار بازی کرده بودند. طبیعتا هنگامی که کارنامه را می بینید می گویید خوبند ولی هنگامی که آمدند دیدم من اینجا بازیکنان بهتری دارم. علیپور بهتر از ولادیمیر بود و سیدجلال هم بهتر از آن یکی بود.

    یا انصاری بهتر از اوکراینی ها بود. من اینجا مشکلی نمی بینم. سیامک نعمتی را به پرسپولیس آوردیم که از ابتدا نمی توانست هماهنگ باشد. منشا هم که از ابتدا نمی توانست با ما بازی کند یعنی کم کم باید با تیم عادت کند. منشا به عنوان دومین آقای گل لیگ به جمع ما اضافه شد. بنابراین من نمی توانم همه بازیکنان دنیا را بشناسم. شما سی دی و فیلم ها را می بینید و اطلاعاتی جمع می کنید و انتظار دارید که خوب باشد. گولچ هم وطن من بود ولی الان در استرالیا است و او را کنار گذاشتیم. انصاری بهتر از او بود، والسلام.

    * در چند بازی اخیر عوض کردن تاکتیک محسوسی داده اید به طوری که به جای یک هافبک دفاعی از دو هافبک دفاعی استفاده می کنید. این عنوان علت خاصی دارد؟

    دلیل این کار این بود که کامیابی نیا برگشت و فرشاد احمدزاده هم جهت عمل جراحی رفت. نعمتی هنوز به آن کیفیتی که من می خواستم نرسیده بود. به خاطر همین خواستیم عقب زمین را محکم تر کنیم. ما در بازی های متفاوت به دو روش بازی می کنیم یعنی ۴-۴-۲ لوزی و ۴-۴-۲ خطی تاکتیک ماست.

    * در دو سال و نیم گذشته تلخ ترین و شیرین ترین اتفاقی که در پرسپولیس برایتان افتاد مربوط به کدام بازی هاست؟

    بدترین شکست برابر نفت بود که قهرمانی را از دست دادیم طبیعتا شیرین تر از برد داربی هم وجود ندارد. همین طور آن پیروزی که در تبریز باعث شد قهرمانی مان قطعی شود. یعنی بعد از ۹ سال قهرمان شدیم.

    * کدام داربی برایتان شیرین بود؟

    حتی همین برد یک بر صفر از همه شیرین تر بود چون بازی بسیار مشکل داشتیم. آن بازی که ۴-۲ بردیم کمی ما را جو گرفته بود و مورد خاصی بود. هر داربی شرایط خودش را دارد.

    * قبول دارید گاهی اوقات بازیکنان تان را غرور می گیرد؟

    بله این همه جای دنیا وجود دارد. بازیکنان گاهی اوقات بیش از حد اوج می پرند مخصوصا هنگامی که بازیکنان جوان باشند و در پرسپولیس بازی کنند و هر روز در روزنامه ها باشند. این جور پرسشها کار آسانی نیست. این مسئله را باید درک کرد. وظیفه ماست که این ها را کنترل کنیم ولی شما رسانه ها هم هنگامی که این مسئله را حس می کنید باید بنویسید و از تصویر العمل مربیان و بازیکنان نترسید.

    * راجع به نتیجه های تیم های اروپایی در مقدماتی جام جهانی هم صحبت کنید. نظرتان راجع به شرایط کرواسی چیست؟

    به نظر من کرواسی تیمی دارد که حتی می تواند تا مرحله نیمه نهایی پیش برود و خیلی وقت قبل باید صعودش را به جام جهانی قطعی می کرد. یونان بعد از ۵ سال ۴ گل دریافت کرد یعنی کرواسی نتیجه های خوبی گرفته هست. فردا هم که بازی دارد و ما همه انتظار داریم پیروز شود آیا که استحقاقش را دارد. انتظار این را داریم که در جام جهانی هم نتیجه های خوبی بگیرد. تیمی که مودریچ، مانژوکیچ، راکیتیچ، لورن و چند بازیکن دیگر را دارد. همه این ها بازیکنانی هستند که در بزرگ ترین تیم های اروپا حضور دارند. یعنی یک تجمع کیفیت در این تیم حضور دارد که همه انتظار نتیجه های خوب از این تیم را دارند. الا ن هم که آقای دالیچ سرمربی این تیم است که رفیق من هست. ما همسایه هستیم آیا که ۵۰۰ متر منزل مان با هم فاصله دارد. زمانی هم دالیچ بازیکن من بود که در عربستان و امارات هم کار کرده و همه انتظار داریم نتیجه های خوبی بگیرد.

    * به عنوان پرسش نهایی اگر کرواسی و کشور عزیزمان ایران هم گروه شوند شما طرفدار کدام تیم خواهید بود؟

    دوست ندارم راجع به این مسئله صحبت کنم.

    واژه های کلیدی: بازیکن | بازیکنان | پرسپولیس | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار