شیمیایی مسابقه فرانسه آناناس تعادل

شیمیایی: مسابقه فرانسه آناناس تعادل تلگرام خیال پردازی عصب شناسی ذهن

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی در تامین سبزی و صیفی کشور کمبودی نداریم ، اجازه واردات گوجه‌، پیاز و سیب‌زمینی را نمی‌‌دهیم

    مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه‌ای و جالیزی گفت: حتی اگر چین صادرات گوجه فرنگی به کشور ما را بپذیرد ما آن را نمی‌پذیریم آیا که مقررات قرنطینه‌ای کشور ما اجازه ای

    در تامین سبزی و صیفی کشور کمبودی نداریم ، اجازه واردات گوجه‌، پیاز و سیب‌زمینی را نمی‌‌دهیم

    اجازه واردات گوجه ، پیاز و سیب زمینی را نمی دهیم/ در تامین سبزی و صیفی کشور کمبودی نداریم

    عبارات مهم : فرنگی

    مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی گفت: حتی اگر چین صادرات گوجه فرنگی به کشور ما را بپذیرد ما آن را نمی پذیریم آیا که مقررات قرنطینه ای کشور ما اجازه این کار را نمی دهد.

    حسین اصغری مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی در گفت وگو با ایلنا، در خصوص واردات گوجه فرنگی از چین اظهار کرد: واردات سبزی و صیفی از کشورهای دیگر به علت ریسک های قرنطینه ای به هیچ عنوان وجود ندارد. این بدان معنی است که هیچ کس نمی تواند پیاز، گوجه و یا سیب زمینی به کشور وارد کند.

    وی خاطرنشان کرد: حتی اگر چین صادرات گوجه فرنگی به کشور ما را بپذیرد ما آن را نمی پذیریم. مقررات قرنطینه ای کشور ما اجازه این کار را نمی دهد. سال گذشته 122هزار و 800 هکتار کشت گوجه فرنگی داشتیم که امسال به حدود 123 هزار هکتار رسیده که توفیق چندانی نداشتیم.

    در تامین سبزی و صیفی کشور کمبودی نداریم ، اجازه واردات گوجه‌، پیاز و سیب‌زمینی را نمی‌‌دهیم

    اصغری در ادامه تصریح کرد: از نظر میزان تولید، سال گذشته 5میلیون و 267 هزار تن تولید داشتیم و امسال 5میلیون و 364 هزار تن تولید تا به امروز انجام شده است هست. حدود 100 هزار تن زیاد کردن تولید داشتیم و کمبودی در بازار نداریم.

    اصغری در رابطه با اوج بودن قیمت گوجه فرنگی اظهارکرد: در صنعت مرتبط با گوجه فرنگی باید این واقعیت را بپذیریم که این زیاد کردن قیمت ها، روی محصولات کشاورزی هم مانند همه کالاها اثر گذاشته است.

    مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه‌ای و جالیزی گفت: حتی اگر چین صادرات گوجه فرنگی به کشور ما را بپذیرد ما آن را نمی‌پذیریم آیا که مقررات قرنطینه‌ای کشور ما اجازه ای

    وی افزود: رانندگان کامیون راجع به گرانی لوازم یدکی و لاستیک صحبت می کنند و این دقیقا همان اتفاقی است که در بخش کشاورزی و در رابطه با تراکتور، کمباین و سایر ادوات افتاده است . لاستیک تراکتور و تجهیزات آبیاری ما هم گران شده است به این علت اگر فکر می کنیم قیمت گوجه باید مشابه سال ۹۵ و ۹۶ باشد کاملاً اشتباه می کنیم.

    مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی در ادامه تصریح کرد: دیگر نمی توان به آن قیمت تولید کرد و هزینه ها بالاتر رفته است ولی از نظر میزان تولید هیچ کسری وجود ندارد.

    وی ادامه داد: توزیع گوجه در بازار مشکلی ندارد و بعد از منع صادرات گوجه به وسیله وزارت صنعت از ۴ مهر، گوجه فرنگی در مزارع ده درصد و در میادین میوه و تره بار ۱۶ درصد ارزان شده است است.

    در تامین سبزی و صیفی کشور کمبودی نداریم ، اجازه واردات گوجه‌، پیاز و سیب‌زمینی را نمی‌‌دهیم

    وی گفت: قیمت گوجه در مزارع ۱۷۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان است و در میادین میوه و تره بار ۲۰۰۰ تا ۲۶۰۰ تومان فروخته می شود.

    اصغری در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به صادرات محصولات کشاورزی اعتقاد است و بخش سبزی و صیفی تنها بخش زراعی است که صادرات محصول دارد. ما هر سال بالغ بر ۳ میلیون تن صادرات داریم که حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی دارد که این درآمد هم در بخش کشاورزی هزینه می شود و هم به خزانه دولت واریز می شود.

    مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه‌ای و جالیزی گفت: حتی اگر چین صادرات گوجه فرنگی به کشور ما را بپذیرد ما آن را نمی‌پذیریم آیا که مقررات قرنطینه‌ای کشور ما اجازه ای

    وی افزود: در بحث صادرات وظیفه وزارت جهاد کشاورزی پیگیری زنجیره های ارزش است که به ما این اجازه را می دهد تا تمام مراحل تولید، عرضه، صادرات، صنایع و بذر را کنترل کنیم که در حوزه امور بازرگانی وزارتخانه در حال پیگیری است.

    اصغری با اشاره به کشورهای نشانه جهت صادرات اظهارکرد: زیاد صادرات ما به کشور عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است ولی به کشورهایی مانند ترکیه، آلمان، کشورهای اروپایی و روسیه هم صادرات داریم.

    در تامین سبزی و صیفی کشور کمبودی نداریم ، اجازه واردات گوجه‌، پیاز و سیب‌زمینی را نمی‌‌دهیم

    وی در رابطه با کشت فراسرزمینی سبزی و صیفی تصریح کرد: در خصوص سبزی و صیفی گزارشی از کشت فراسرزمینی نداریم به این خاطر که این محصولات را به اندازه کافی در کشور داریم و نیازی به این کار نیست.

    مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی در رابطه با استفاده از آبهای فاضلاب جهت آبیاری سبزی در جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران عنوان کرد: مسئولیت پیگیری و جلوگیری از استفاده از آبهای آلوده به عهده وزارت بهداشت، شرکت محیط زیست و وزارت نیرو هست. ما در بخش کشاورزی تنها همکار این ارگان ها هستیم.

    وی افزود: ما وظیفه ای را که به جدیت پیگیری می کنیم دادن هشدار راجع به عواقب این اقدام، برگزاری کلاس های آموزشی و معرفی محصولات جایگزین است که مستقیماً به خوراک دام و انسان نمی رسد. این قضیه به جد از طریق وزارت بهداشت در دست اقدام است و در جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران امحاء مزارع آلوده را داشتیم.

    اصغری در رابطه با تحریم بذر سبزی و صیفی گفت: تحریم هنوز مشمول بر بذرهای سبزی و صیفی نشده ولی بخش شخصی ثبت سفارش ها را از قبل انجام داده اند و ضمن اینکه ما بخشی را هم در داخل کشور تولید می کنیم و امیدواریم کمبودی در تولید بذر نداشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه در تولید سبزی و صیفی از سیستم های نوین آبیاری استفاده می شود، تصریح کرد: سبزی و صیفی سازگاری خوبی با سیستم های آبیاری دارد و از طریق نشا کاری در سبزی، صیفی و هندوانه مزارع به خوبی آبیاری شد و سطح نشاکاری بسیار زیاد کردن پیدا کرده هست. استفاده از سیستم آبیاری میکرو به علت درآمد خوب این محصولات بسیار در حال گسترش است.

    وی افزود: تا آخر برنامه ششم توسعه باید زیاد محصولات تا جایی که مقدور است به صورت نشایی کشت شود البته محصولاتی مانند سیب زمینی و سبزی های پهن برگ را نمی توان نشایی پرورش داد ولی باقی محصولات به صورت نشا، ظاهر و مالچ در حال پیگیری و انجام است.

    اصغری با اشاره به اینکه تولید محصولات صیفی و سبزی در پاییز به خوبی انجام می شود، عنوان کرد: جنوب کشور ما این امکان را به ما می دهد که تمام محصولات سبزی و صیفی را در فصل پاییز و زمستان تولید کنیم استان هایی مانند هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، جیرفت و بخشی از گرگان محصولاتی مانند سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، انواع و اقسام هندوانه، ملون و سایر سبزیجات را تولید می کنند و در بعضی مناطق میزان کاشت آن آنقدر اوج می رود که کمی هم با مسئله قیمت مواجه می شویم.

    مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی تاکید کرد: ما مشکلی در تامین سبزی و صیفی به خصوص گوجه فرنگی در کشور نداریم و مردم دلواپس شرایط بازار داخلی نباشند.

    واژه های کلیدی: فرنگی | آبیاری | صادرات | محصولات | کشاورزی | گوجه فرنگی | گوجه فرنگی | وزارت بهداشت


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار